Strona główna




WSPÓŁCZESNE TECHNOLOGIE KOMUNIKACYJNE
A ZDROWIE NASTOLATKÓW – KOMPLEKSOWA OCENA SZANS I ZAGROŻEŃ



Z przyjemnością ogłaszamy, że projekt „ZDROWO JA”, który realizowany był w szkole od września 2017 roku, dobiegł właśnie końca.

Serdecznie dziękujemy szkolnym koordynatorom programu - dyrektorom oraz nauczycielom i pielęgniarkom za zaangażowanie i wsparcie, bez którego sukces, który jest udziałem wszystkich, nie miałby miejsca. Państwa praca motywowała nas do wytrwałości w realizacji projektu oraz była światełkiem w tunelu biurokratycznych przeciwności.

Dziękujemy naszym DZIEWCZĘTOM, dzielnym 15-latkom, które wytrwale znosiły wyzwania, jakie przynosił program. Mamy nadzieję, że podejmowane w nim działania, przyczynią się do trwałej zmiany stylu życia oraz, że wiedza dotycząca zdrowia i zachowań prozdrowotnych będzie solidną bazą do zdrowej przyszłości Waszej i Waszych bliskich.
W projekcie wzięło udział 1200 dziewcząt z 48 szkół
Razem, w okresach pomiarowych dziewczęta zrobiły 2 464 418 316 kroków.
Przygotowały 24 lekcje dotyczące zdrowego życia.
Wzięły udział w 192 warsztatach o tematyce prozdrowotnej.
Instytut Matki i Dziecka przeszkolił w projekcie 98 nauczycieli i 48 pielęgniarek.

Jesteście dla nas inspiracją do dalszego tworzenia działań w środowisku szkolnym.
„ZDROWA JA” – „ZDROWI MY”

Zespół projektu „ZDROWA JA”
Instytut Matki i Dziecka w Warszawie





8 grudnia 2018
Podsumowanie projektu ZDROWA JA

Wczoraj Mikołaj przyszedł również do uczestniczek projektu ZDROWA JA.  Najaktywniejsze uczestniczki projektu zostały nagrodzone bonem do sklepu Decathlon, gdzie mogą zakupić potrzebny im sprzęt sportowy. Była to wspaniała nagroda i miła niespodzianka. Wszystkie uczestniczki są szczęśliwe, że mogły wziąć udział w projekcie, było to ciekawe doświadczenie, które zachęciło ich do aktywności nie tylko podczas projektu ale na co dzień. foto




11 maja 2018

A oto uczestniczki projektu Zdrowa Ja
w najmodniejszych w tym sezonie koszulkach

Po zakończonej sesji zdjęciowej pobiegły pobiegać. foto




8 maja 2018
Projekt "ZDROWA JA"

Rozpoczął się kolejny etap aktywności ZDROWA JA, dziewczyny zastanawiały się dlaczego warto jeść owoce i warzywa, jak przekonać do tego swoich rówieśników, co by pomogło w tym by młodzież spożywała więcej warzyw i owoców w domu i szkole. Uczestniczki projektu ciężko pracowały w grupach i wymieniały się poglądami podczas dyskusji, najciekawsze zapisały na plakacie. A oto efekty naszej pracy.
Po zakończonych warsztatach przyszedł czas na ruch - uczestniczki projektu wystrojone w koszulki z logo projektu Zdrowa Ja, Instytutu Zdrowia Matki i Dziecka oraz Narodowego Programu Zdrowia rozegrały mecz siatkówki. foto






Buty same nie biegają ale Ty możesz zacząć już dziś!!!
To i inne hasła powstały podczas ostatniego spotkania, na którym uczestniczki projekty zastanawiały się jak przekonać do aktywności swoich kolegów i koleżanki. Aktywnym można być zawsze, do tego nie trzeba super pogody ani sprzętu, warto o tym pamiętać bo kto nie znajdzie czasu na sport będzie musiał znaleźć czas na chorobę! foto




Dziewczęta z klasy II c i II d biorą udział w projekcie ZDROWA JA

Ministerstwo Zdrowia oraz Instytut Matki i Dziecka, w ramach Narodowego Programu Zdrowia
realizuje projekt o nazwieOcena skuteczności interwencyjno-profilaktycznego programu poprawy zachowań zdrowotnych 15-letnich dziewcząt z wykorzystaniem techniki telemonitoringu” w skrócie ZDROWA JA. Projekt jest skierowany do 15-letnich dziewcząt uczęszczających do II klas szkół gimnazjalnych. Jego głównym celem jest ocena skuteczności programów profilaktycznych skierowanych do młodych osób i nacelowanych na poprawę ich zachowań zdrowotnych. W założeniu projekt ma się przyczynić do: wzrostu zainteresowania dziewcząt zdrowiem swoim oraz otoczenia; bieżącej poprawy aktywności fizycznej; ograniczenia zachowań sedentarnych (związanych z siedzącym trybem życia), tj. spędzania czasu przed komputerem lub telewizorem; poprawy zachowań żywieniowych; rezygnacji z zachowań ryzykownych tj. palenia papierosów, picia alkoholu, czy zażywania narkotyków oraz podniesienia ogólnej wiedzy dziewcząt w zakresie zdrowia. Projekt ma charakter innowacyjny: opaski monitorujące, które otrzymają uczestniczki projektu, to nie tylko narzędzia promujące zdrowie, ale również modny, technologicznie zaawansowany gadżet, który sprawi, że udział w projekcie będzie dla dziewcząt dobrą zabawą. O kolejnych etapach i działaniach w projekcie będziemy informować na bieżąco.
 Zespół projektu ZDROWA JA