Strona główna  

PROGRAM - UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ


Międzynarodowy Konkurs Informatyczny Bóbr
 

17 listopada uczniowie klas trzecich wzięli udział w XVIII edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr. Głównym celem konkursu było odkrycie najzdolniejszych uczniów oraz zainteresowanie ich informatyką, a rozwiązywane zadania miały na celu rozwijanie logicznego, algorytmicznego myślenia u uczniów. Do konkursu przystąpiło 12 uczniów: K. Drewniak i K. Lis z 3a, A. Wiśniowski i A. Wiatrowski z 3b, F. Krzysztoń z 3c, K. Prokopowicz, A. Iskrzycka, M. Chmiel, A. Cebula, K. Kocój z 3d oraz K. Skoczek i J. Kwieciński z 3e. Miło nam poinformować, że wyróżnienie w konkursie otrzymał Ksawery Skoczek z klasy 3e.
Ogromnie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!


 


Nauka przez zabawę, czyli przyjemne z pożytecznym

Uczniowie klasy 3b na zajęciach przyrody doskonalili umiejętność określania kierunków geograficznych oraz wskazywali położenie dużych miast na mapie Polski. Naszą edukację wspierały roboty edukacyjne Photon -zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Zadanie wymagało współpracy z partnerem - jeden uczeń sterował robotem, drugi wyszukiwał miasto i określał kierunek, w którym ma poruszać się robot. W czasie zajęć utrwalaliśmy także nazwy kierunków geograficznych w języku angielskim. Uczniowie w roku szkolnym 2023/2024 kontynuują realizację projektu „Podróż w dwujęzyczność”.



„Giganci programowania” w klasach trzecich

Uczniowie klas trzecich w ramach zajęć rozwijających uzdolnienia łączą świetną zabawę z nauką o nowoczesnych technologiach. Naukę programowania rozpoczęli od opanowania pierwszego wizualnego języka programowania – Scratcha Jr, tworząc proste animacje. Następnie poznali zasady pracy z Genibotami – uniwersalnymi robotami edukacyjnymi wyposażonymi w wiele funkcji. Robot po wydaniu mu odpowiednich poleceń odgrywał rytm, prawidłowo przechodził przez jezdnię oraz poruszał się po przygotowanej linii. Kolejnym etapem nauki programowania było poznanie przyjaznego kosmity Scottiego, który przeżywa liczne przygody podróżując swoim statkiem. Od następnych zajęć czeka na uczniów interaktywny robot edukacyjny Photon, który potrafi reagować na wiele bodźców zewnętrznych. foto



GENIBOTY WĘDRUJĄ PRZEZ PIĘKNE KRAJOBRAZY

Uczniowie klasy 2d w ramach realizacji innowacji pn. „Programowanie to dla nas wyzwanie” wzięli udział w projekcie "Geniboty wędrują przez piękne krajobrazy". Podczas zajęć dzieci współpracowały w kilkusobowych grupach tworząc piękne, trójwymiarowe makiety oraz przyswajały w praktyczny sposób podstawy programowania i robotyki. Na koniec zajęć dzieci bawiły się ze swoimi nietypowymi przyjaciółmi i urządzały im wycieczkę po stworzonych przez siebie krajobrazach. Wiele radości sprawiło im własnoręczne wykonanie makiet oraz przyglądanie się podróżującym Genibotom. Lekcja uświadomiła też uczniom, że warto pracować w grupie, ponieważ dużo korzyści i zabawy płynie we wzajemnej współpracy.



MALI PROGRAMIŚCI Z 1D


Uczniowie klasy 1d realizują innowację pt. „Programowanie to dla nas wyzwanie”. Podczas zajęć pracowali na uniwersalnej macie do kodowania, programowania i zajęć z robotami – Genibotami. Wykorzystywali różne elementy, m.in. postaci, kształty, literki, cyferki oraz tematyczne kartoniki. Utrwalali poznane słownictwo z języka angielskiego układając programy dla Genibotów. Zmierzyli się trudnymi zadaniami na blockly.games oraz poznali wizualny język programowania – ScratchJr. Tworząc projekty i programy uczyli się kreatywnego myślenia i systematycznego rozumowania. Przed nimi kolejne fascynujące zajęcia z innowacyjną grą „Scottie Go”.
foto



„Wędrujące geniboty”

Uczniowie klas trzecich podczas zajęć rozwijających kreatywność realizowali projekt edukacyjny pod nazwą „Wędrujące geniboty”. Podczas zajęć uczyli się pracy zespołowej, podejmowania decyzji i wyciągania wniosków, a także logicznego myślenia i twórczego działania. Stworzyli ciekawe plansze oraz zaplanowali trasę dla robotów przez różne kontynenty. Wszyscy uczniowie brali aktywny udział w tworzeniu makiet, a ich pomysłowość można podziwiać na filmikach. Zapraszamy do obejrzenia.






Have fun and learn English!


Wszystkie dzieci kochają klocki LEGO. A co się stanie gdy połączymy LEGO i roboty? Wtedy otrzymamy mnóstwo dobrej zabawy połączonej z nauką programowania! Uczniowie z klasy 2b na zajęciach dodatkowych zaprojektowali i zbudowali z klocków swoje tory przeszkód dla robotów. Nasze roboty mówią po angielsku, więc przy okazji szlifowaliśmy też znajomość języka.



Nauka przez zabawę, czyli wstęp do programowania w 1b

Uczniowie klasy 1b rozwijają swoje zainteresowania uczestnicząc w zajęciach programowania. Podczas zajęć uczą się logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania, dostrzegania zależności, a także współpracy i wzajemnej komunikacji. foto




Baw się i ucz!
Na zajęciach dodatkowych w klasie 2B odkrywamy świat robotów.
Programowanie może być świetną zabawą, co możecie zobaczyć na filmiku z naszych zajęć.





Code Week

Klasy 1-3 wzięły aktywny udział w wydarzeniu Code Week. Co to jest?CodeWeek to społeczny pomysł, w ramach którego europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W dniach 9-24 października uczniowie klas 1-3 wzięli udział w kilku inicjatywach w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Jak widać w załączonej fotorelacji każda główka mocno i efektywnie pracowała podczas nauki podstaw programowania. Świetnie sobie poradziliśmy! foto



GIGANCI PROGRAMOWANIA W KLASACH TRZECICH

Uczniowie klas trzecich uczestniczą w zajęciach kreatywnych pod nazwą „GIGANCI PROGRAMOWANIA”. Podczas pierwszych zajęć poznali zasady korzystania z niezwykle uniwersalnych, wyposażonych w wiele funkcji robotów edukacyjnych – Genibotów. Praca z robotami to ogromne korzyści dla uczniów, świetna zabawa, która zachęca do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Uczniowie pracując w parach układali kody muzyczne - gamy, które odtwarzał Genibot, a także tworzyli własne melodie. Następnie ułożyli program, dzięki któremu robot prawidłowo przeszedł przez przejście dla pieszych. Zajęcia z programowania dostarczają uczniom wielu wrażeń, uczą cierpliwości, logicznego myślenia, współpracy w parach i grupach. Przed nimi kolejny projekt pt. „Podróżujące Geniboty”. foto




27 października 2021

Programowanie to dla nas wyzwanie


W klasie 1d wprowadzono innowację pt. „Programowanie to dla nas wyzwanie”. Swoje pierwsze zajęcia uczniowie rozpoczęli od kodowania na KoduMacie. W odpowiednich miejscach układali kształty i figury nazywając je w języku angielskim. Ćwiczenia z użyciem kolorowych kartoników wpływają na wyobraźnię przestrzenną, znajomość kierunków i orientację w terenie. Pomagają ćwiczyć koncentrację i skupienie uwagi oraz aktywizują uczniów, dając im szerszy obraz przestrzenny oraz pole widzenia w planowaniu ruchów. Zadania bardzo zaciekawiły uczniów i z niecierpliwością czekają na następne. foto



Geniboty w podróży po Afryce

Uczniowie klasy 3d realizując ogólnopolski program UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ przygotowali makiety oraz zaprogramowali trasy dla Genibotów. Tematem głównym była „Podróż po Afryce”. Dzieci przygotowały potrzebne materiały i podzieleni na grupy przystąpili do pracy. Tworzenie programów dla robotów przyniosło im wiele radości i satysfakcji.
Bardzo serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 21, dzięki której uczniowie pozyskali kolejne pomoce potrzebne do nauki programowania.




Maj miesiącem ze SCRATCH

Uczniowie klasy 3d w ramach programu Uczymy Dzieci Programować wraz z Klubem Młodego Programisty wzięli udział w urodzinach Scratcha.
W trakcie realizacji zadań z pierwszych modułów poznali funkcjonalność programu, edytora graficznego, tworzyli duszka, modyfikowali i tworzyli tło.
Na koniec pierwszego projektu stworzyli własną animację. Podczas zajęć uczniowie uczą się uporządkowanego, logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do problemów, rozwijają kreatywność oraz kształtują umiejętność pracy w zespole. Przed nimi kolejne ciekawe moduły.

foto



UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ

Na zajęcia z programowania do klasy 3d zawitał niespodziewany gość. Jest nim niezwykle uniwersalny, wyposażony w wiele funkcji GENIBOT - robot edukacyjny do nauki programowania, który mówi w dwóch językach, zachęca do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Rozwija logiczne, arytmetyczne myślenie oraz zadaniowe podejście do stawianych problemów. Uczy współpracy i komunikacji. Zobaczcie sami jak przyjemną naukę mamy.



Mali programiści z 3d

Jak dobrze jest wrócić do szkoły i kontynuować przygodę z programowaniem.
Rozpoczynamy kolejny cykl zajęć ze ScottieGo oraz VII edycję programu Uczymy Dzieci Programować.
Nie zabraknie zadań z matą do kodowania i kubeczkami.
Będziemy tworzyć historyjki, gry i animacje w Scratchu  a już niedługo na nasze zajęcia zawita niespodziewany gość.
 foto




Wyróżnienie dla Benedykta!

Miło nam poinformować, że Benedykt K., uczeń klasy 3d, otrzymał wyróżnienie
w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym Bóbr – Skrzat dla klas 1 – 3.
W konkursie również udział wzięli: Milena B. z klasy 3c oraz Maksymilian S., Krystian S., Michał G. i Izabela Z. z klasy 3d.
Wszystkim serdecznie gratulujemy!





XV Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR

Iza, Benedykt, Michał, Krystian i Maksymilian z klasy 3d oraz Milenka z klasy 3c - to uczniowie, którzy wzięli udział w XV Międzynarodowym Konkursie Informatycznym BÓBR – Skrzat dla uczniów klas 1 – 3. Konkurs odbył się 13 listopada poprzez Mobilną Platformę Edukacyjną- dzwonek.pl. Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów. Posługiwanie się tą technologią niesie w sobie wiele ważnych aspektów poznawczych, społecznych i kulturowych. W konkursie mocno akcentowane były elementy międzykulturowe i europejskie. Z niecierpliwością czekamy na wyniki konkursu.




Lekcje programowania w klasach trzecich

W związku z Narodowym Świętem Niepodległości uczniowie klas trzecich rozwiązywali ciekawe zadania, które uczyły je kreatywności, zaradności i decyzyjności. Ich zadaniem było poprawne odczytanie programu i zaznaczenie na planie parku trasy Biegu Niepodległości dla dorosłych. Następnie, w trudniejszym zadaniu, mieli samodzielnie wyznaczyć i zaznaczyć na planie parku trasę biegu dla dzieci uwzględniając podane warunki. Na koniec rozwiązali ćwiczenia interaktywne, w których musieli zastosować pętle z powtarzaniem coraz większej liczby kroków, rozpoznawać kierunki skrętów oraz przeskakiwać przez przeszkody. Pomimo trudności uczniowie wytrwale dążyli do ukończenia zadania.



CodeWeek

CodeWeek to społeczny pomysł, w ramach którego europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W dniach 10-25 października uczniowie klas 1-3 wzięli udział w kilku inicjatywach w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.
Zakodowane obrazki – we wspólnej zabawie uczestniczyli uczniowie wszystkich klas młodszych. Uczniowie klasy 3d, biorący udział w programie „Uczymy dzieci programować” zrealizowali kilka inicjatyw: bezpieczni w sieci, zakodowane gry planszowe, gesty, symbole, bloczki – programy na różne sposoby. Klasa 3b dołączyła do wspólnego wydarzenia w ramach międzynarodowego projektu eTwinning „Fairy tale map”, dzieci wykonały ilustracje do bajek w programie Paint. foto






Uczniowie klas 1-3 biorą udział w CodeWeek, czyli Europejskim Tygodniu Kodowania.
W tym roku odbędzie się on w dniach 10-25 października.
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.
 




Mali programiści z klasy drugiej

Podsumowując pracę dzieci na zajęciach KODOWANIE NIE TYLKO NA DYWANIE możemy powiedzieć, że wykazali się ogromną aktywnością. Zakończyli IV edycję programu Uczymy Dzieci Programować. Były tam zadania o świętach, misiach, pogodzie, Święcie Niepodległości. Wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania przygotowując zadania w poznanych aplikacjach np. ScratchJr i z wykorzystaniem maty do kodowania. 12 uczniów z klas drugich uczestniczących w tych zajęciach wzięło udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym BÓBR – Skrzat dla klas I – III. Jako drugoklasiści spisali się bardzo dobrze. Rozwiązywali zadania na Mobilnej Platformie Edukacyjnej dzwonek.pl na której niektórzy mają założone konta i sprawnie rozwiązują zadania matematyczne i informatyczne. Programowali z bloczków komendy dla ruchów Anny lub Elsy na code.org, a także nadal pomagali sympatycznemu kosmicie wrócić na swoją planetę wykorzystując grę ScottieGo. To już za nami , a przed nami nowe półrocze i nowe wyzwania. foto




Wyzwanie – kodowanie. Code Week 2019

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.
Uczniowie naszej szkoły wpisali się na mapę europejskich działań z następującymi wydarzeniami:
- „Jesienne historie” pierwsze kroki w Scratch Jr – klasa 2b

- zabawa i nauka podstaw kodowania w jednym z grą edukacyjną ScottieGo! – klasa 2b

- Jesienne obrazki – uczniowie klas pierwszych

- Programowanie robota - warsztaty z klockami lego - uczniowie klasy 2b, 2d i 3a

- „Nasz przyjaciel Scratch z Uczymy Dzieci Programować” – klasa 2d

- Zakodowana gimnastyka z Uczymy Dzieci Programować – klasa 2d

foto





III edycja Ogólnopolskiego Programu Edykacyjnego

Zakończyła się III edycja realizowanego w naszej szkole Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”.
Wielką radością było patrzenie z jakim ogromnym zapałem i entuzjazmem dzieci realizowały kolejne zadania.
 Jak uczyły się współpracy i pomagały sobie wzajemnie dzieląc się swoją wiedzą.
Za ten aktywny udział uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy. Od nowego roku szkolnego rusza kolejna edycja, a my czekamy na nią z niecierpliwością.
 foto



Certyfikat udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym  


Chętni uczniowie klas pierwszych uczestniczący w zajęciach „Kodowanie na dywanie” brali udział w II edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. Treści programu były również wplatane w codzienne aktywności dydaktyczne. Oprócz zadań wynikających ze scenariuszy programu uczniowie programowali ruchy kosmity w grze ‘ScottieGo”, tworzyli animacje w aplikacji ScratchJr oraz wykorzystywali KodujMatę i kolorowe kubeczki do nauki programowania. To nie koniec naszej przygody Już bierzemy udział w III edycji programu.
 foto  
   


Uczymy Dzieci Programować

Chętni uczniowie klas pierwszych realizują program edukacyjny „Uczymy Dzieci Programować” podczas zajęć dodatkowych „Kodowanie na dywanie”. Uczenie programowania to realizowanie uniwersalnych kompetencji, kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia, szukania kompromisów, rozwijania kreatywności i oswajanie z nowoczesnymi technologiami. Realizacja treści podczas tych zajęć wynika z podstawy programowej, a uczniowie uczą się poprzez zabawę w trakcie pracy grupowej, zespołowej i indywidualnej. Swoją przygodę z kodowaniem rozpoczęli od uczestniczenia w Międzynarodowym Dniu Kropki – DOT DAY – święta kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości, poznając historię małej Vashti, małej bohaterki książki „Kropka”. Następne zajęcia „Dary Jesieni” łączyły poszerzenie wiadomości o owocach i warzywach z kodowaniem. Uczniowie dzielili obrazki na zbiory, a następnie tworzyli skrypty uwzględniające określone warunki. Były zajęcia z kodowaniem numeru oddziału klasowego, figur geometrycznych czy poznanej litery. Przed nami kolejne zadania.
foto