Strona główna  

PROGRAM - UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ


20 czerwca 2019
III edycja Ogólnopolskiego Programu Edykacyjnego

Zakończyła się III edycja realizowanego w naszej szkole Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”.
Wielką radością było patrzenie z jakim ogromnym zapałem i entuzjazmem dzieci realizowały kolejne zadania.
 Jak uczyły się współpracy i pomagały sobie wzajemnie dzieląc się swoją wiedzą.
Za ten aktywny udział uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy. Od nowego roku szkolnego rusza kolejna edycja, a my czekamy na nią z niecierpliwością.
 foto



Certyfikat udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym  


Chętni uczniowie klas pierwszych uczestniczący w zajęciach „Kodowanie na dywanie” brali udział w II edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. Treści programu były również wplatane w codzienne aktywności dydaktyczne. Oprócz zadań wynikających ze scenariuszy programu uczniowie programowali ruchy kosmity w grze ‘ScottieGo”, tworzyli animacje w aplikacji ScratchJr oraz wykorzystywali KodujMatę i kolorowe kubeczki do nauki programowania. To nie koniec naszej przygody Już bierzemy udział w III edycji programu.
 foto  
   


Uczymy Dzieci Programować

Chętni uczniowie klas pierwszych realizują program edukacyjny „Uczymy Dzieci Programować” podczas zajęć dodatkowych „Kodowanie na dywanie”. Uczenie programowania to realizowanie uniwersalnych kompetencji, kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia, szukania kompromisów, rozwijania kreatywności i oswajanie z nowoczesnymi technologiami. Realizacja treści podczas tych zajęć wynika z podstawy programowej, a uczniowie uczą się poprzez zabawę w trakcie pracy grupowej, zespołowej i indywidualnej. Swoją przygodę z kodowaniem rozpoczęli od uczestniczenia w Międzynarodowym Dniu Kropki – DOT DAY – święta kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości, poznając historię małej Vashti, małej bohaterki książki „Kropka”. Następne zajęcia „Dary Jesieni” łączyły poszerzenie wiadomości o owocach i warzywach z kodowaniem. Uczniowie dzielili obrazki na zbiory, a następnie tworzyli skrypty uwzględniające określone warunki. Były zajęcia z kodowaniem numeru oddziału klasowego, figur geometrycznych czy poznanej litery. Przed nami kolejne zadania.
foto