PROGRAM - UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ
Międzynarodowy Konkurs Informatyczny Bóbr
17 listopada uczniowie klas trzecich wzięli udział w XVIII edycji
Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr. Głównym celem konkursu było
odkrycie najzdolniejszych uczniów oraz zainteresowanie ich informatyką, a
rozwiązywane zadania miały na celu rozwijanie logicznego, algorytmicznego
myślenia u uczniów. Do konkursu przystąpiło 12 uczniów: K. Drewniak i K. Lis z
3a, A. Wiśniowski i A. Wiatrowski z 3b, F. Krzysztoń z 3c, K. Prokopowicz, A.
Iskrzycka, M. Chmiel, A. Cebula, K. Kocój z 3d oraz K. Skoczek i J. Kwieciński z
3e. Miło nam poinformować, że wyróżnienie w konkursie otrzymał
Ksawery Skoczek z klasy 3e.
Ogromnie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Nauka przez zabawę, czyli przyjemne z pożytecznym
Uczniowie klasy 3b na zajęciach przyrody doskonalili umiejętność
określania kierunków geograficznych oraz wskazywali położenie dużych
miast na mapie Polski. Naszą edukację wspierały roboty edukacyjne Photon
-zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Zadanie wymagało
współpracy z partnerem - jeden uczeń sterował robotem, drugi wyszukiwał
miasto i określał kierunek, w którym ma poruszać się robot. W czasie
zajęć utrwalaliśmy także nazwy kierunków geograficznych w języku
angielskim. Uczniowie w roku szkolnym 2023/2024 kontynuują realizację
projektu „Podróż w dwujęzyczność”.
„Giganci programowania” w klasach trzecich
Uczniowie klas trzecich w ramach zajęć rozwijających uzdolnienia
łączą świetną zabawę z nauką o nowoczesnych technologiach. Naukę programowania
rozpoczęli od opanowania pierwszego wizualnego języka programowania – Scratcha
Jr, tworząc proste animacje. Następnie poznali zasady pracy z Genibotami –
uniwersalnymi robotami edukacyjnymi wyposażonymi w wiele funkcji. Robot po
wydaniu mu odpowiednich poleceń odgrywał rytm, prawidłowo przechodził przez
jezdnię oraz poruszał się po przygotowanej linii. Kolejnym etapem nauki
programowania było poznanie przyjaznego kosmity Scottiego, który przeżywa liczne
przygody podróżując swoim statkiem. Od następnych zajęć czeka na uczniów
interaktywny robot edukacyjny Photon, który potrafi reagować na wiele bodźców
zewnętrznych.
foto
GENIBOTY WĘDRUJĄ PRZEZ PIĘKNE
KRAJOBRAZY
Uczniowie klasy 2d w ramach realizacji
innowacji pn. „Programowanie to dla nas wyzwanie” wzięli
udział w projekcie "Geniboty wędrują przez piękne krajobrazy".
Podczas zajęć dzieci współpracowały w kilkusobowych grupach tworząc
piękne, trójwymiarowe makiety oraz przyswajały w praktyczny sposób
podstawy programowania i robotyki. Na koniec zajęć dzieci bawiły się
ze swoimi nietypowymi przyjaciółmi i urządzały im wycieczkę po
stworzonych przez siebie krajobrazach. Wiele radości sprawiło im
własnoręczne wykonanie makiet oraz przyglądanie się podróżującym
Genibotom. Lekcja uświadomiła też uczniom, że warto pracować w
grupie, ponieważ dużo korzyści i zabawy płynie we wzajemnej
współpracy.
MALI PROGRAMIŚCI Z 1D
Uczniowie klasy 1d realizują innowację pt. „Programowanie to dla nas wyzwanie”.
Podczas zajęć pracowali na uniwersalnej macie do kodowania, programowania i
zajęć z robotami – Genibotami. Wykorzystywali różne elementy, m.in. postaci,
kształty, literki, cyferki oraz tematyczne kartoniki. Utrwalali poznane
słownictwo z języka angielskiego układając programy dla Genibotów. Zmierzyli się
trudnymi zadaniami na blockly.games oraz poznali wizualny język programowania –
ScratchJr. Tworząc projekty i programy uczyli się kreatywnego myślenia i
systematycznego rozumowania. Przed nimi kolejne fascynujące zajęcia z
innowacyjną grą „Scottie Go”.
foto
„Wędrujące geniboty”
Uczniowie
klas trzecich podczas zajęć rozwijających kreatywność realizowali
projekt edukacyjny pod nazwą „Wędrujące geniboty”. Podczas zajęć
uczyli się pracy zespołowej, podejmowania decyzji i wyciągania
wniosków, a także logicznego myślenia i twórczego działania.
Stworzyli ciekawe plansze oraz zaplanowali trasę dla robotów przez
różne kontynenty. Wszyscy uczniowie brali aktywny udział w tworzeniu
makiet, a ich pomysłowość można podziwiać na filmikach. Zapraszamy
do obejrzenia.
Have fun and learn English! Wszystkie dzieci
kochają klocki LEGO. A co się stanie gdy połączymy LEGO i roboty?
Wtedy otrzymamy mnóstwo dobrej zabawy połączonej z nauką
programowania! Uczniowie z klasy 2b na zajęciach dodatkowych
zaprojektowali i zbudowali z klocków swoje tory przeszkód dla
robotów. Nasze roboty mówią po angielsku, więc przy okazji
szlifowaliśmy też znajomość języka.
Nauka przez zabawę, czyli wstęp do
programowania w 1b
Uczniowie klasy
1b rozwijają swoje zainteresowania uczestnicząc w zajęciach
programowania. Podczas zajęć uczą się logicznego myślenia,
przewidywania, wnioskowania, planowania, dostrzegania zależności, a
także współpracy i wzajemnej komunikacji.
foto
Baw się i ucz! Na zajęciach dodatkowych w klasie 2B odkrywamy świat robotów.
Programowanie może być świetną zabawą, co możecie zobaczyć na
filmiku z naszych zajęć.
Code Week
Klasy 1-3 wzięły aktywny udział w wydarzeniu Code Week. Co to
jest?CodeWeek to społeczny pomysł, w ramach którego europejskie
państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych
z programowaniem. W dniach 9-24 października uczniowie klas 1-3
wzięli udział w kilku inicjatywach w ramach Europejskiego
Tygodnia Kodowania. Jak widać w załączonej fotorelacji każda
główka mocno i efektywnie pracowała podczas nauki podstaw
programowania. Świetnie sobie poradziliśmy!
foto
GIGANCI PROGRAMOWANIA W KLASACH TRZECICH
Uczniowie klas trzecich uczestniczą w zajęciach kreatywnych pod
nazwą „GIGANCI PROGRAMOWANIA”. Podczas pierwszych zajęć poznali
zasady korzystania z niezwykle uniwersalnych, wyposażonych w
wiele funkcji robotów edukacyjnych – Genibotów. Praca z robotami
to ogromne korzyści dla uczniów, świetna zabawa, która zachęca
do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań.
Uczniowie pracując w parach układali kody muzyczne - gamy, które
odtwarzał Genibot, a także tworzyli własne melodie. Następnie
ułożyli program, dzięki któremu robot prawidłowo przeszedł przez
przejście dla pieszych. Zajęcia z programowania dostarczają
uczniom wielu wrażeń, uczą cierpliwości, logicznego myślenia,
współpracy w parach i grupach. Przed nimi kolejny projekt pt.
„Podróżujące Geniboty”.
foto
27
października
2021
Programowanie to dla nas wyzwanie
W klasie 1d wprowadzono innowację pt. „Programowanie to
dla nas wyzwanie”. Swoje pierwsze zajęcia uczniowie rozpoczęli od kodowania na
KoduMacie. W odpowiednich miejscach układali kształty i figury nazywając je w
języku angielskim. Ćwiczenia z użyciem kolorowych kartoników wpływają na
wyobraźnię przestrzenną, znajomość kierunków i orientację w terenie. Pomagają
ćwiczyć koncentrację i skupienie uwagi oraz aktywizują uczniów, dając im szerszy
obraz przestrzenny oraz pole widzenia w planowaniu ruchów. Zadania bardzo
zaciekawiły uczniów i z niecierpliwością czekają na następne.
foto
Geniboty w podróży po Afryce
Uczniowie klasy 3d realizując ogólnopolski program
UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ przygotowali makiety oraz zaprogramowali trasy
dla Genibotów. Tematem głównym była „Podróż po Afryce”. Dzieci
przygotowały potrzebne materiały i podzieleni na grupy przystąpili do
pracy. Tworzenie programów dla robotów przyniosło im wiele radości i
satysfakcji.
Bardzo serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców przy Szkole Podstawowej nr
21, dzięki której uczniowie pozyskali kolejne pomoce potrzebne do nauki
programowania.
Maj miesiącem ze SCRATCH
Uczniowie klasy 3d w ramach programu Uczymy Dzieci Programować wraz z Klubem
Młodego Programisty wzięli udział w urodzinach Scratcha.
W trakcie realizacji zadań z pierwszych modułów poznali funkcjonalność programu,
edytora graficznego, tworzyli duszka, modyfikowali i tworzyli tło.
Na koniec pierwszego projektu stworzyli własną animację. Podczas zajęć uczniowie
uczą się uporządkowanego, logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do
problemów, rozwijają kreatywność oraz kształtują umiejętność pracy w zespole.
Przed nimi kolejne ciekawe moduły. foto
UCZYMY DZIECI
PROGRAMOWAĆ
Na
zajęcia z programowania do klasy 3d zawitał niespodziewany gość. Jest
nim niezwykle uniwersalny, wyposażony w wiele funkcji GENIBOT - robot
edukacyjny do nauki programowania, który mówi w dwóch językach, zachęca
do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Rozwija
logiczne, arytmetyczne myślenie oraz zadaniowe podejście do stawianych
problemów. Uczy współpracy i komunikacji. Zobaczcie sami jak przyjemną
naukę mamy.
Mali programiści z 3d
Jak dobrze
jest wrócić do szkoły i kontynuować przygodę z programowaniem.
Rozpoczynamy kolejny cykl zajęć ze ScottieGo oraz VII edycję programu
Uczymy Dzieci Programować.
Nie zabraknie zadań z matą do kodowania i
kubeczkami.
Będziemy tworzyć historyjki, gry i animacje w Scratchu a
już niedługo na nasze zajęcia zawita niespodziewany gość.
foto
Wyróżnienie dla Benedykta!
Miło nam
poinformować, że Benedykt K., uczeń klasy 3d, otrzymał
wyróżnienie
w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym Bóbr – Skrzat dla klas
1 – 3.
W konkursie również udział wzięli: Milena B. z klasy 3c oraz
Maksymilian S., Krystian S., Michał G. i Izabela Z. z klasy 3d.
Wszystkim serdecznie gratulujemy!
XV Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR
Iza, Benedykt, Michał, Krystian i Maksymilian z klasy 3d oraz Milenka z
klasy 3c - to uczniowie, którzy wzięli udział w XV Międzynarodowym Konkursie
Informatycznym BÓBR – Skrzat dla uczniów klas 1 – 3. Konkurs odbył się 13
listopada poprzez Mobilną Platformę Edukacyjną- dzwonek.pl. Głównym celem
konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja
posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich
uczniów. Posługiwanie się tą technologią niesie w sobie wiele ważnych aspektów
poznawczych, społecznych i kulturowych. W konkursie mocno akcentowane były
elementy międzykulturowe i europejskie. Z niecierpliwością czekamy na wyniki
konkursu.
Lekcje programowania w klasach
trzecich
W związku z Narodowym Świętem Niepodległości uczniowie klas trzecich
rozwiązywali ciekawe zadania, które uczyły je kreatywności, zaradności i
decyzyjności. Ich zadaniem było poprawne odczytanie programu i
zaznaczenie na planie parku trasy Biegu Niepodległości dla dorosłych.
Następnie, w trudniejszym zadaniu, mieli samodzielnie wyznaczyć i
zaznaczyć na planie parku trasę biegu dla dzieci uwzględniając podane
warunki. Na koniec rozwiązali ćwiczenia interaktywne, w których musieli
zastosować pętle z powtarzaniem coraz większej liczby kroków,
rozpoznawać kierunki skrętów oraz przeskakiwać przez przeszkody. Pomimo
trudności uczniowie wytrwale dążyli do ukończenia zadania.
CodeWeek
CodeWeek
to społeczny pomysł, w ramach którego europejskie państwa konkurują w
liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W dniach
10-25 października uczniowie klas 1-3 wzięli udział w kilku inicjatywach w ramach
Europejskiego Tygodnia Kodowania.
Zakodowane obrazki – we wspólnej zabawie uczestniczyli uczniowie
wszystkich klas młodszych. Uczniowie klasy 3d, biorący udział w
programie „Uczymy dzieci programować” zrealizowali kilka
inicjatyw: bezpieczni w sieci, zakodowane gry planszowe, gesty, symbole,
bloczki – programy na różne sposoby. Klasa 3b dołączyła do wspólnego
wydarzenia w ramach międzynarodowego projektu eTwinning „Fairy tale
map”, dzieci wykonały ilustracje do bajek w programie Paint.
foto
Uczniowie klas 1-3 biorą udział w CodeWeek, czyli Europejskim Tygodniu
Kodowania.
W tym roku odbędzie się on w dniach 10-25 października.
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie
państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z
programowaniem.
Mali
programiści z klasy drugiej
Podsumowując pracę dzieci na zajęciach KODOWANIE NIE
TYLKO NA DYWANIE możemy powiedzieć, że wykazali się ogromną aktywnością.
Zakończyli IV edycję programu Uczymy Dzieci Programować. Były tam zadania o
świętach, misiach, pogodzie, Święcie Niepodległości. Wzięli udział w Europejskim
Tygodniu Kodowania przygotowując zadania w poznanych aplikacjach np. ScratchJr i
z wykorzystaniem maty do kodowania. 12 uczniów z klas drugich uczestniczących w
tych zajęciach wzięło udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym BÓBR –
Skrzat dla klas I – III. Jako drugoklasiści spisali się bardzo dobrze.
Rozwiązywali zadania na Mobilnej Platformie Edukacyjnej dzwonek.pl na której
niektórzy mają założone konta i sprawnie rozwiązują zadania matematyczne i
informatyczne. Programowali z bloczków komendy dla ruchów Anny lub Elsy na
code.org, a także nadal pomagali sympatycznemu kosmicie wrócić na swoją planetę
wykorzystując grę ScottieGo. To już za nami , a przed nami nowe półrocze i nowe
wyzwania. foto
Wyzwanie –
kodowanie. Code Week 2019
EU Code Week,
czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca
programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący
sposób.
Uczniowie naszej szkoły wpisali się na mapę europejskich działań z następującymi
wydarzeniami:
- „Jesienne historie” pierwsze kroki w Scratch Jr – klasa 2b
- zabawa i
nauka podstaw kodowania w jednym z grą edukacyjną ScottieGo! – klasa 2b
- Jesienne
obrazki – uczniowie klas pierwszych
- Programowanie
robota - warsztaty z klockami lego - uczniowie klasy 2b, 2d i 3a
- „Nasz
przyjaciel Scratch z Uczymy Dzieci Programować” – klasa 2d
- Zakodowana
gimnastyka z Uczymy Dzieci Programować – klasa 2d foto
III edycja
Ogólnopolskiego Programu Edykacyjnego
Zakończyła się
III edycja realizowanego w naszej szkole Ogólnopolskiego Programu
Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”.
Wielką radością było
patrzenie z jakim ogromnym zapałem i entuzjazmem dzieci realizowały
kolejne zadania.
Jak uczyły się współpracy i pomagały sobie wzajemnie
dzieląc się swoją wiedzą.
Za ten aktywny udział uczniowie otrzymali
pamiątkowe dyplomy. Od nowego roku szkolnego rusza kolejna edycja, a my
czekamy na nią z niecierpliwością.
foto
Certyfikat
udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym
Chętni uczniowie klas pierwszych uczestniczący w zajęciach „Kodowanie
na dywanie” brali udział w II edycji Ogólnopolskiego Programu
Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. Treści programu były również
wplatane w codzienne aktywności dydaktyczne. Oprócz zadań wynikających ze
scenariuszy programu uczniowie programowali ruchy kosmity w grze ‘ScottieGo”,
tworzyli animacje w aplikacji ScratchJr oraz wykorzystywali KodujMatę i
kolorowe kubeczki do nauki programowania. To nie koniec naszej przygody
Już bierzemy udział w III edycji programu. foto
Uczymy Dzieci
Programować
Chętni
uczniowie klas pierwszych realizują program edukacyjny „Uczymy
Dzieci Programować” podczas zajęć dodatkowych „Kodowanie na
dywanie”. Uczenie programowania to realizowanie uniwersalnych
kompetencji, kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego
myślenia, szukania kompromisów, rozwijania kreatywności i oswajanie z
nowoczesnymi technologiami. Realizacja treści podczas tych zajęć wynika z
podstawy programowej, a uczniowie uczą się poprzez zabawę w trakcie pracy
grupowej, zespołowej i indywidualnej. Swoją przygodę z kodowaniem
rozpoczęli od uczestniczenia w Międzynarodowym Dniu Kropki – DOT DAY – święta kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu
trudności i wiary we własne możliwości, poznając historię małej Vashti,
małej bohaterki książki „Kropka”. Następne zajęcia „Dary Jesieni” łączyły
poszerzenie wiadomości o owocach i warzywach z kodowaniem. Uczniowie
dzielili obrazki na zbiory, a następnie tworzyli skrypty uwzględniające
określone warunki. Były zajęcia z kodowaniem numeru oddziału klasowego,
figur geometrycznych czy poznanej litery. Przed nami kolejne zadania.
foto