Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej nr 21 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Rzeszowie
Informacje wstępne Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałamy Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Rzeszowie stara się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Szkoły Podstawowej nr 21 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Rzeszowie. Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej dużej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawąStrona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępnościDeklarację sporządzono dnia: Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do
zamieszczanych materiałów Obsługa strony jest możliwa również przy użyciu klawiatury. Strony portalu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu samej klawiatury. Dokumenty Na stronach Szkoły Podstawowej nr 21 w Rzeszowie znajdują się pliki do pobrania. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik. Natomiast w przypadku umieszczenia na stronie skanu publikujemy w miarę możliwości także jego dostępną wersję alternatywną (MS.Word). Opisy alternatywne grafik i zdjęć Na stronie Szkoły Podstawowej nr 21 w Rzeszowie grafika i zdjęcia z wydarzeń nie zawsze wszystkie posiadają pełny opis alternatywy. Powiększanie strony Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych (Ctrl +) lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Filmy wideo Umieszczane materiały filmowe nie posiadają napisów oraz nie posiadają opisu pełnej treści filmu umieszczonego w odrębnym pliku. Zrozumiałość i czytelność treści Treści zamieszczane na stronie Szkoły Podstawowej nr 21 w Rzeszowie są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione. Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze. Zapewnienie dostępności serwisów to proces Redaktorzy strony starają się zapewnić dostępność serwisów, jednak jeżeli były by zauważone błędy, pojawiły by się uwagi lub chęć pomocy ze strony odbiorcy treści by poprawić serwisy Szkoły Podstawowej nr 21 im. Armii Krajowej w Rzeszowie - prosimy o kontakt pod adres e-mail: sekretariat@sp21.resman.pl Informacje
zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z
dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.Osobą koordynującą sprawy dostępności jest Dyrektor Szkoły , tel. 17 7482740 Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 17 7482730 lub mailowo: sekretariat@sp21.resman.pl Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Procedura
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem
zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach
alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania
zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby
zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację
mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę
otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej
informacji.
Dostępność architektoniczna
|
||